Monday, December 21, 2020

Bukit Besi

 Haritu kakyang berpeluang ikut member p bukit besi. Enterance point di alam damai cheras. cross dgn kedai mamak tu dah ada 1 entrance di tepi bukit. naik situ agak terus memacak sebelum jumpa simpang. kami ikut ke kiri untuk buat 1 loop besar. jalan ke kiri tu akan bawa ke kolam dan naik tegak dari kolam tu akan sampai ke bawah pencawang elektrik. kami sampai kat situ dah agak t/hari sbb mula td pun dah lewat. aduh.. bila panas ni, mula la kakyang nak mengaruk dan nak pitam. naik dari pencawang letrik tu terus sampai ke puncak bukit besi. ada beirut di sini. tp beirutnya di dalam pagar pencawang. dpt bergambar dari jauh je la..






turun dari pencawang ikut trek tar. fanassss dik not.. why is malaysia so hot aa?ayoyo karawale. 

turun dari situ utk ke air terjun besar. entrancenya di sebelah kanan. jln dlm 15 minit, sampai dah ke air terjun tu.


pas lepak2 kejap kat situ bawa bekal yg kakyang buat dan kupi2, gerak pula ke air terjun kecil. trek memacak naik lg sekali. sbb dah berbahang panas, kakyang pewai sangat. setapak setapak sambil pot pet panas panas. 

sampai di air terjun kecil, kakyang ambik kesempatan mandi dan sejukkan badan. pastu teruskan perjalanan balik ke viewpoint bukit besi. 

sampai kat viewpoint bukit besi, ada org ajak mkn kek besday sekali. puas menolak, diajaknya juga mkn, lastnya kakyang ambik juga la sepotong dan share dgn ari.

dari situ terus gerak turun ikut jalan tangki air. 










No comments: