Friday, July 22, 2011

Petua

Td kakyang tanya pendapat kawan2 yg boleh dipercaya mengenai masalah kakyang. semua suruh kakyang bersabar jer..Allah lebih mengetahui. so, kakyang decide cari penawar duka kakyang ni, ni yg salah satu kakyang jumpa kat web sini.. so kakyang paste kat sini antara kandungannya..

"Semasa saya masih anak-anak terkadang terasa sedih tanpa sebab dalam hati. Suatu hari, ketika hal ini berlaku, ibu saya memberi petua supaya membaca Alam Nasyrah. إن شاء الله kesedihan itu akan berkurang.

Salah satu penyebab sedih dan dukacita atau terasa kekosongan jiwa adalah ketika Allah SWT ingin mengampunkan dosa-dosa kita. Maka diberinya kita rasa tidak selesa. Maka hendaklah kita segera mengingati Allah yang Maha Pengasih.

Satu do'a yang ma'thur (do'a yang diajarkan sendiri oleh Rasulullah SAW berdasarkan hadith yang sahih) khusus untuk kesedihan dan sebagai pelindung dari dengki khianat manusia serta memperbaiki keadaan ekonomi juga mujarab. Bukan do'a yang berkuasa tapi berkat do'a itu maka إن شاء الله akan diangkat Allah akan kesedihan kita.

“Allahumma inni auzubika minal hammi wal hazan..”; maksudnya: “ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari kecemasan dan kesedihan..”
Dapatkan satu naskhah al ma'thurat susunan Imam Hassan Al Banna bagi do'a ini dan amalkan setiap hari. 3x pagi dan 3x dikala petang."

No comments: