Wednesday, July 11, 2018

Perception

kakyang nampak  member tulis ini di fb dia..






















KYang tak puas hati dgn perkara ini
kebanyakan point-point yg diberikan di atas adalah persepsi menghina. 
dan persepsi memandang serong kenapa wanita (ya WANITA. bukan sekadar janda @balu ye. tlg betulkan perkara ni) lebih suka laki org.


wpun kyang adalah balu
tp bg sesetengah org yg pukalkan perempuan yg single kembali ini sebagai JANDA
dan dipandang hina
dianggap sebagai wanita murahan
dianggap sebagai wanita yg mudah dipermainkan
dianggap sebagai wanita yang suka rampas suami org
dianggap sebagai wanita yg suka suami org

kenapa mesti ada tanggapan begitu?

berapa banyak perkara yg serupa dilakukan org wanita/perempuan bujang
kenapa x pula anggap mereka begitu?

ini terjadi sendiri pada diri kakyang

the moment kakyang dpt status balu
ada kenalan lelaki fb dan pejabat yg dah ckp bukan2

kawan ofis; dah semakin berani ungkap sayang, luv u. terang2 ajak couple

kenalan fb; tak pernah @ kurang bersapa sebelum ni, tetiba jd terlebih ramah. ingatkan sebab mengambil berat. simpati dgn nasib yg menimpa kita.
satu hari Allah nak tunjuk, kakyang terbaca komennya di salah satu post dia sendiri. dia kata lebih kurang begini.. "alah janda. senang sikit nak dpt"

whoaaaaa... adakah itu maksudnya bila dia tetiba terlebih prihatin dgn diri kakyang?

kawan baik abg; pun pernah cuba-cuba masuk line. dan artikel di atas adalah dari dia.
itu org yg kepalanya berserban sentiasa tau. yg kawan2nya adalah alim ulamak tau.

itu adalah contoh2 pandangan lelaki pd wanita yg berstatus spt kakyang.
tolonglah..
tolonglah  hormat sikit
dan jgn ada persepsi mcm tu.

sedih betulllah dgn lelaki yg mcm ni..
perasan laku sbb dia laki org?
muahahahahaha

#donemembawang




2 comments:

Shahida Dzulkafli said...

Cukup menyampah dengan status-status macam ini.. Tak ada langsung rasa hormat pada wanita..

KakYang said...

itulah.. mmg terasa sangat