Thursday, November 27, 2014

Kenangan mengusik jiwa

masa saya buat part time sementara tunggu spm dulu. saya merantau ke tempat org. x pandai budget duit gaji bulanan yg x seberapa tu. mkn mcm dok rumah sendiri, akhirnya tak cukup bulan gaji dah abis. nak jd cerita satu hari bos hantar saya masuk kg dlm ladang kelapa sawit utk buat survey, pastu bos suruh saya balik sendiri. bila jenguk purse ada 2 ringgit jer, tak cukup utk tambang bas. nak kena naik turun bas 2x plak tu. berlegarlah saya dlm kebun kelapa sawit tu dok memikirkan jln nak balik rumah sewa mcm mana ni... masa tu dah magrib. sampailah Allah berikan pertolongan, ada hamba allah sapa saya dan tanya dok buat apa kat dlm kebun sorang2 ni? nak taknak saya tebalkan muka minta tolong. Dan hamba Allah tu sudi tolong hantarkan saya ke bas stand besar. Allah hurabbi..masa tu hanya Allah yg tahu takutnya saya dan bersyukurnya saya bila Dia jaga keselamatan saya sampai dpt balik rumah. Pada hamba Allah yg pernah tolong saya tu mmg saya sangat2 terhutang budi.

No comments: