Thursday, July 5, 2012

Q&A

Question and answer. tu maksud short form tu. biasanya kalau ada apa2 mtg/perbincangan, kursus, seminar, laman web sykt. mesti ada tajuk Q&A ni.

dlm hidup pun ada Q&A ni. malah kita sentiasa menggunakannya tanpa kita sedari. Q&A dengan diri sendiri, dengan rakan, dengan keluarga. dengan hati dan perasaan. dengan otak dan hati. mcm tu lah

Mcm sekarang. kakyang tengah Q&A dengan hati, perasaan dan otak kakyang. wpun umor kakyang dah nak masuk 4 series, kakyang masih lagi tercari2 jawapan di setiap soalan yg hati dan perasaan kakyang rasa.

yg paling ketara sekarang kakyang sedang mencari jawapan mcm mana nak happy? mcm mana nak ada kehidupan yang ceria, positif dan bermotivasi bila kita dikelilingi oleh org2 yg negatif. org yg sentiasa sahaja kikis keceriaan, motivasi kita. bila asik kena kikis kita tak tampal, lama2 hapus la kan? lama2 hati dan perasaan tu berlobang2. betul tak?

so kakyang rasa hati kakyang bukan lagi je berlobang2 la ni, dah kena jeruk, dah kena simbah asid, dah kena pulas, dah kena spin semua ada. abis. bila dah mcm tu, jiwa dan otak akan jd kosong.

kakyang xde org nak mengadu. nak adu pada sedara malu sbb apa yg nanti mesti kakyang sendiri malu lepas kakyang bercerita. nak cerita pada org tak kenal? mesti jawapan mereka tidak akan menepati kehendak kakyang. sbb mereka tidak kenal dengan dengan kakyang.  jd nak mengadu dengan siapa?

Dengan siapa lagi? yg terbaik hanyalah dengan Allah. Dia sajalah yg lebih mengetahui apa yg ada dlm kita. ye dok? harap lepas ni kakyang akan dpt petunjuk dariNya..amin.






No comments: