Friday, July 23, 2010

Buang yg keruh ambil yg jernih..

Hi, ni post pertama yg Kak Yang post dari blog Kak Yang yang baru. Sebenarnya kak yang dah ada 3 blog yg terdahulu. 1st kak yang berblog, kak yang cerita ceriti mcm sini jugak, then kak yang create blog untuk group belajar kak yang dulu. yg ke3 kak yang buat blog baru personal kak yang untuk lepaskan tensyon, marah2, nak carut ke apa ke kak yang tulis kat situ.

Tp lama-lama kak yang penat sbb nak kena maintain sampai 3 blog.blog yg per1 kak yang import masuk dlm blog kak yang yg no 3 tu, yg no2 kak yang dah abaikan sbb kak yang dah jauh hati ngan kawan2 kak yang tu. mana tak nya, apa usaha kak yang buat untuk kekalkan persahabatan dari zaman persekolahan tu mcm tak dihargai. Blog harapkan kak yang yg nak update jer, arrangement reunion harapkan kak yang yang buat semua. Kak yang sabaq ja ngan semua karenah depa tu sampailah reunion bulan 12 tahun lepas tu. Time tu kak yang dah hilang sabaq. Nak kak yang jd org kuat boleh, tp sama2 la arrange. tak dpt yg fizikan cara maya. Ni suruh browse internet cari info hotel pun tak nak dgn berbagai alasan. suruh bg idea pun tak mau. semua serba tak mau. Jd, kak yang pun tak mau gak lah. tak mau ambik tau hal depa dah...padan muka depa. Aman hidup kak yang. tak payah nak penat2 pk itu ini kalau depa pun tak mau buat apa. betui dak?

Apalah kak yang ni..tak syok la kan bila posting yg pertama kat blog yg baru kak yang dah bebel-bebel mcm tu kan. tp tak pa, kak yang tak mau main around the bush dah. tak mau lapik berlapik dah. apa yg kak yang rasa, kak yang tulis ja. hangpa yg tersinggah, sengaja singgah atau mmg suka menyinggah kat sini, baca ja la no..nak komen-nak bg pendapat apa2 tulis ja kat bawah tu. kalau kak yang ada masa insyaallah kak yang akan balas. Tp kalau komen/pendapat tu tak membina atau tak disenangi kak yang, maap na kalau ada yg kak yang delete atau kak yang diam terus.

Kak Yang rasa cara mcm tu lg baguih dari kak yang dok berbalas ckp kan. Yg baik kak yang ambil buat pedoman, yg kak yang rasa tak baik, paham2 je lah yer...


Pada sesiapa yg baca ni, terima kasih sbb sudi luangkan masa kat blog kak yang tak seberapa ni...salah silap tu harap maap na..

No comments: