Wednesday, February 21, 2018

Berangan is free

'TRANS' disini bermaksud perentas iaitu laluan yang merentasi dari satu tempat ke satu tempat yang lain. Juga boleh bermaksud Banjaran yang mana sesetengah laluan Trans ini bakal melalui banjaran-banjaran tertinggi di Malaysia dan ada juga yang melalui sempadan Negeri
trans v1
Popular dengan gelaran Trans Titi, atau V1, pendakiannya tidak seperti gunung-gunung lain, yang mana ia merupakan sebuah perjalanan merentasi banjaran titiwangsa iaitu tulang belakang semenanjung malaysia. Pendakian selama 6 ke 7 hari ni digelar V1 atau 'Version 1' merangkumi pendakian ke Gunung Korbu, Gunung Gayong dan Gunung Yong Belar sebagai gunung utama G7, manakala selebihnya adalah Gunung Junction, Gunung H2O, Gunung Challi, Gunung 3 Negeri, dan Gunung Tikus.
trans v2
Popular dengan gelaran V2, pendakiannya lebih kurang Trans Titiwangsa V1 cuma Version 2 menggabungkan Gunung Yong Yap sebagai sebahagian daripada destinasi pengembaraan ini. Pendakian selama 8 ke 9 hari ni digelar ''HARDCORE'' yang mana pendakian ke Gunung Korbu, Gunung Gayong, Gunung Yong Belar dan Gunung Yong Yap menjadi sebahagian gunung utama G7, manakala selebihnya adalah Gunung Junction, Gunung H2O, Gunung Bonsai Tengah, Gunung View(Puncak View), Gunung Berlumut, Gunung Challi, Gunung 3 Negeri, dan Gunung Tikus.
trans v3
berdasarkn gmbar dibwah haha
info
-ambik masa 21 hari dan melalui 6 puncak gunung di bnjaran titiwangsa
kredit: google/fb
ehsan fb
berangan x susah pun kan
yg susah nak merialisasikannya
angan2 kakyang yg v3.
tp kalau dare utk v3
dare la juga nak terima resiko dan siksanya
mengadap v1 pun dah separuh nyawa
apatah lagi v3?

oh
lupa.. berangan je rupanya.
hahahahhaha

doakan kakyang diberi kesihatan yg baik
supaya ada 1 tahun akan dtg boleh realisasikannya
dan harap2 dpt pergi dgn team yg terbaik

aaminnnnn

p/s: tlg aminkan juga ya. mana tau pintu arasyi terbuka masa korang amin tu. hehe



No comments: